Jak wynika z zapisów Art. 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej uchwalonej przez Zgromadzenie Narodowe w dniu 2 kwietnia 1997 r. „Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.”
W zakresie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania petycji, skarg i wniosków mają zastosowanie przepisy Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (jednolity tekst. Dz. U. z 2000 r. nr 98 poz. 1071 ze zmianami), a w szczególności postanowienia Działu VIII - Skargi i wnioski oraz przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. nr 5. poz. 46) .
Skargi i wnioski można też kierować na adres:
ZGK Świebodzice, Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 30
58-160 Świebodzice
lub wysłać pocztą elektroniczną email: zgk@zgk.swiebodzice.pl
Można również składać skargi i wnioski codziennie osobiście do Prezesa Spółki.
UWAGA:
Skargi i wnioski nadsyłane drogą elektroniczną powinny zawierać adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek w celu umożliwienia udzielenia odpowiedzi drogą pocztową. Skargi i wnioski nie zwierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawione będą bez rozpatrzenia §8 ust.1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2001r. W sprawie organizacji przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r nr5, poz.46)
Wprowadził | Marek Jakubina | 13.01.2020 10:45:41 |
Opublikował | Marek Jakubina | 13.01.2020 10:45:41 |
Odpowiedzialny za treść | Sławomir Sprawka | 13.01.2020 10:45:41 |
Zaktualizował | Marek Jakubina | 03.02.2022 08:34:24 |